rahsia solat di awal waktu

Pada waktu subuh alam berada dalam spectrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuenci tairot yang memepengaruhi sistem metabolisma tubuh. Jadi warna biru muda atau waktu subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar atau rezeki dan komunikasi. Mereka yang kerap tertinggal waktu subuhnya atau terlewat secara berulang kali lama-kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki. Hal ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh thyroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum dalam erti kata lain iaitu terjaga dari tidur. Tairot merupakan kelenjar yang terletak di bahagian tengkuk, selalu menjadi punca begok. Begok tejadi disebabkan kekurangan air dalam badan. Di sini juga dapat kita cungkil rahsia diperintahkan solat di awal waktu. Bermula sahaja azan subuh tenaga alam pada waktu itu berada di tahap optimum. Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep rezoning pada waktu rukuk dan sujud. Jadi, mereka yang terlewat subuhnya sebenarnya sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi
Warna alam seterusnya, berubah ke warna hijau, untuk solat dhuha dan kemudiannya waktu kuning menandakan masukknya waktu zuhur. Spectrum warna pada waktt ini bersamaan dengan frekuenci perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman. Warna kuning ini mempunyai rahsia dengan keceriaan. Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya. Oleh itu, tengah hari wajarnya kita mengisi perut kita untuk bekalan tenaga separuh hari lagi. System penghadaman yang baik amatlah diperlukan ketika ini supaya setiap makanan yang dimakan tercena secara efisyen dan diserap oleh sel-sel dalam badan dan digunakan untuk menghasilkan tenaga.



Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren iaitu masuknya waktu asar dimana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuenci yang merangkumi sistem reproduktif. Rahsia warna oren ialah kreativiti. Orang yang kerap tertinggal asar akan hilang kretivitinya dan lebih malang lagi kalu di waktu asar ini jasad dan roh seseorang terpisah iaitu ketika sedang tidur. Jangan dilupa tenaga pada waktu asar ini amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif. Organ-organ reproduktif merujuk kepada organ-organ unutk memastikan kemandirian speasies lantas meneruskan generasi. Prostet dan testis adalah organ lelaki. Diteruskan dengan ovari pula adalah organ kepunyaan wanita.


Menjelang waktu maghrib, alam berubah ke warna merah dan kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah. Mereka yang sedang berada dalam perjalan juga seelok-eloknya berhenti terlebih dahulu pada waktu ini untuk solat maghrib kerana banyak pembelawan berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita. Pada ketika inilah fenomena buta ayam terjadi. Rahsia waktu maghrib atau warna merah ialah keyakinan pada frekuenci otot, saraf dan tulang. 





Apabila menjelang waktu isyak, alam berubah ke warna indigo dan seterusnya memasuki fasa kegelapan. Waktu isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian dimana frekuencinya bersamaan dengan sistem kawalan otak. Mereka yang kerap ketinggalan isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan. Alam ketika ini berada dalam kegelapan dan sebetulnya inilah waktu untuk tidur mengikut ajaran Islam. Tidur pada ketika ini dipangil tidur delta. Dimana keseluruhan sistem tubuh berada dalam keadaan berehat. 




 Selepas tengah malam, alam mula menyinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya warna ungu. Dimana ketika ini bersamaan dengan frekuenci kelenjar preamier, pituitary, thalamus dan hypothalamus. Tubuh sepatunya bangkit kembali ketika ini. Mengikut ajaran agama Islam, pada waktu ini dipanggil waktu qiamullail. Kelenjar preamier merembes hormon yang bertanggungjawab mengawal kitaran tidur dan jaga kita. Kelenjar pituitary dikenali sebagai master of indochrine orchestra iaitu pembimbing sistem hormon badan jika dalam perubatan. Fungsi kelenjar pituitary adalah memberi isyarat atau hormon kepada kelenjar thyroid dan kelenjar-kelenjar organ reproduktif agar kelenjar-kelenjar tersebut dapat menghasilkan hormonnya yang tersendiri. Kelenjar pituitary sangat kecil tetapi tugasnya amat besar. Sekiranya kita bangun sebentar pada waktu malam dan menunaikan solat tahajud, kita sebenarnya telah mengecas semula tenaga kelenjar pituitary ini.